Recensie Zomerster door Hannie van Grol:
Een heerlijke zomerroman

Als de relatie met haar jeugdliefde net verbroken is, stapt Mandy op het vliegtuig naar Mallorca om daar als animadora bij Happymoon Hotels te gaan werken. Ze wil daar haar leven in Holland achter zich laten, ook omdat ze afgewezen is bij de Academie voor Kleinkunst, een grote teleurstelling. Op Mallorca begint haar nieuwe leven. Zeven maanden lang zal ze overdag de kinderen in het hotel bezighouden en ’s avonds shows verzorgen met haar teamgenoten voor de volwassenen. Na een intensieve opleiding van een paar weken wordt ze aangenomen om serieus aan het werk te gaan en wordt ze Zomerster op het eiland Mallorca.

Tijdens haar opleiding raakt ze erg gecharmeerd van een Duitse collega en hoewel het eigenlijk niet toegestaan is binnen een team, krijgen ze een relatie. Maar de Spaanse jongelingen laten haar ook niet onberoerd. Wat is echte liefde? En wie is de ware? Na een aantal misverstanden, verwikkelingen, aantrekken en afstoten, een rollercoast vol emoties en intriges kiest ze uiteindelijk voor de LIEFDE.

Wendy Louise heeft hier een romantisch liefdesverhaal neergezet om heerlijk bij weg te zwijmelen onder de zomerzon. En als het dan ook nog op Mallorca gelezen zou worden, zouden de plaatsen herkend worden en het verhaal nog meer tot de verbeelding kunnen spreken.

Het boek leest prettig en vlot. Wendy Louise heeft een aangename manier van schrijven en ze is in staat de lezer mee te voeren in de romantiek van de volle maan en de Spaanse zon. Door de intriges die ze ten tonele voert, wil je doorlezen en ben je nieuwsgierig op wie Amor uiteindelijk zijn pijlen richt. Ook het Spaanse temperament van de lokale bevolking wordt mooi beschreven. Alleen soms heb je het gevoel dat gebeurtenissen wel heel snel een wending kunnen nemen, haast te abrupt.

Wendy Louise is erin geslaagd een heerlijke feelgoodroman neer te zetten. Ze zou zo maar de Nederlandse Jill Mansell genoemd kunnen worden.

★★★★
Titel: Zomerster| Auteur: Wendy Louise| Uitgeverij Wens Boeken| Categorie: Young Adult – Feelgood | Uitvoering: paperback / e-book | Pagina’s: 206 | ISBN13:9789048411313 | Verkrijgbaar sinds: 14-4-2011 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 22-09-2018| Prijs e-book: €1,99 | Bestellen