Recensie 111 plekken in Haarlem door Sandra Hutchison:
In de praktische reeks van De 111 plekken-boeken is het handige boek: 111 plekken in Haarlem die je gezien moet hebben een nieuwkomer. Een boeiend en nuttige gids die je kan helpen om de meest originele plekken in Haarlem met gemak te vinden. Dat Haarlem een fijne winkelstad is weet je waarschijnlijk allang. En de meeste toeristen weten de talrijke monumenten en musea die Haarlem rijk is vast ook wel te vinden. In dit leuke boek zal je deze bekende toeristische trekpleisters dan ook niet vinden, die staan al in heel veel toeristische boeken en tijdschriften vermeld. In 111 plekken in Haarlem staan juist de meest originele plekjes van de hoofdstad van onze Noord-Hollandse provincie vermeld en waar je deze precies kunt vinden.

De unieke tips worden begeleid met fascinerende verhalen en wetenswaardigheden over de betreffende bezienswaardigheden. Ontdek thuis alvast; ”De levendige binnenkant van Haarlem”, aldus auteur Andrew Groeneveld. De bijgevoegde 120 kleurenfoto’s bij zijn 111 aanraders geven je alvast een realistische vooruitblik. Zo zie je in een oogopslag alvast de mooie dingen die op je wachten in het gastvrije Haarlem. Denk daarbij bijvoorbeeld aan goed verborgen binnentuinen, een nostalgisch Grand Café en een mediterrane beeldentuin.

Leuk, vermakelijk boek om te lezen als voorbereiding op een dagje (of weekendje) Haarlem. Het boekje heeft een handzaam formaat, zodat het makkelijk mee kan in je tas tijdens je bezoek aan deze stad. Het boek is zeker een collectorsitem voor de Haarlemse bewoners en een fijne gids voor elke toerist die graag verder kijkt dan zijn of haar neus lang is. Met 111 plekken in Haarlem die je gezien moet hebben wordt een dagje naar deze stad een ware ontdekkingsreis.

★★★★
Titel: 111 plekken in Haarlem die je gezien moet hebben
Auteur: Andrew Groeneveld