Recensie door Chantal Hutchison:
Het tweede deel van de Aan alle jongens van wie ik hield reeks heet PS Ik hou nog steeds van je. In dit vervolg gaan we verder met het verhaal van Lara Jean Covey en Peter Kavinsky. Het verhaal start waar het eerste deel gestopt was. Hierdoor kan je in een stuk doorlezen. Het eerste deel stopt met de (tijdelijke) breuk tussen Lara Jean en Peter. In dit tweede deel gaat het nog steeds niet zo goed tussen deze twee. Lara Jean ondervindt nog steeds problemen van datgene wat zij tijdens de ski-reis heeft gedaan. Ook speelt Genevieve, de ex van Peter, een grote rol waardoor de relatie tussen Lara Jean en Peter wat wankel is. Om hun relatie toch te kunnen verbeteren besluiten ze om nogmaals een contract op te stellen.

Als ze denken dat het echt niet slechter kan komt John Ambrose McClaren, een van de vijf jongens die Lara Jean een brief heeft geschreven, om het hoekje kijken. Kan de relatie van Lara Jean en Peter het overleven met alle ‘problemen’ die ze voorgeschoteld krijgen?

In het begin vond ik dit tweede deel ietwat saai, maar naarmate het boek vorderde begon ik het verhaal wat leuker te vinden. De eerste paar hoofdstukken werd er veel herhaald en gebeurde er niet heel veel. Pas nadat John zijn intrede deed werd het verhaal interessanter. Met dit ‘nieuwe’ personage kreeg het verhaal wat meer diepgang en komen de (vriendschappelijke) relaties tussen de personages beter uit de verf. De vriendschap tussen de hoofdpersonages werd goed naar voren gebracht door middel van een boomhut waar ze vroeger bijna altijd te vinden waren. Leuk gedaan! Daarnaast leer je in dit tweede deel meer over de personages en waarom ze eigenlijk zo zijn zoals ze zijn.

Ik vond dit deel iets minder goed dan het eerste deel, maar toch kan ik zeggen dat dit boek het waard is om te lezen. Er gebeurt toch genoeg in het verhaal om het interessant te houden. Het boek leest vlot weg en is zeer vermakelijk. Na deze twee delen te hebben gelezen kan ik niet wachten om de derde en laatste deel, dat Veel Liefs, Lara Jean heet, van deze serie te lezen. Omdat ik dit boek toch wel wat minder vond dan het eerste deel (de verwachtingen waren nu erg hoog) geef ik dit boek 4 sterren.

★★★★
Titel: PS Ik hou nog steeds van je | Auteur: Jenny Han | Uitgeverij Moon | Categorie: YA | Uitvoering: paperback/e-book | 288 pagina’s | ISBN13: 9789048847730 | Verkrijgbaar sinds: september 2018 |Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 17-10-2018 | Prijs: €19,99 | Bestellen