Recensie Grenzeloos door Lore van Dun:
Ik ben grote fan van de boeken van Lis Lucassen. Toen ik las dat er een nieuw boek aankwam, moest ik dit lezen! Ik was dan ook geweldig blij dat ik het voor In de boekenkast mocht recenseren.
In Grenzeloos maken we kennis met Rebecca. Rebecca is een Nederlands meisje dat besloten heeft om te gaan studeren in Amerika. Op haar eerste dagen aan de universiteit maakt ze kennis met Thor. Thor is het perfecte beeld van de typische Amerikaanse bad boy die football speelt. Wat gaat er gebeuren met de verlegen Rebecca en de tientallen geheimen die ze achterliet in Nederland?

Ik houd van sportromances! Lis Lucassen die er een schrijft, ik was heel benieuwd. Het kan niet gemakkelijk zijn een boek te schrijven dat zich afspeelt op een Amerikaanse universiteit terwijl je alleen maar films en andere boeken als beeld hebt. Ondanks deze moeilijkere achtergrond en mindere kennis is het verhaal heel realistisch neergezet. Lis Lucassen weet je perfect mee te nemen in de wereld op de Amerikaans universiteit, ik zou bijna geloven dat ze er zelf geweest is. Je merkt helemaal geen verschil in gedrag of gewoontes tussen dit boek en een vertaald boek van een auteur die er zelf geweest is. Dit is al een heel grote sterkte van dit boek!

Rebecca is heel realistisch neergezet. Ze is verre van perfect en heeft een heftig verleden. Dit verleden wordt ook stilaan in het boek onthuld. Rebecca heeft een heel gelovige achtergrond. Ze wil dit heel graag achter zich laten en besloot daarom naar Amerika te vertrekken. Toch blijft deze achtergrond haar beïnvloeden, maar niet altijd op een slechte manier. Dit geeft heel mooi weer dat extremen niet altijd slecht hoeven zijn.

Grenzeloos is natuurlijk op de eerste plaats een Sports Romance, maar natuurlijk ook een New Adult! De erotische scènes zijn dan ook zeker voldoende aanwezig in het boek. Ook dit is weer op een goede manier gebracht. Het is geen platte seks en ook niet alleen maar ‘vieze’ praat. Het is heel respectvol gebracht en wordt op een goede manier geschreven.

Grenzeloos is niet alleen een verhaal om te ontspannen. Er zitten ook wel wat momenten in die je zullen raken. Grenzeloos is voor mij het N.A. boek van het moment! Een aanrader voor alle fans van Sports Romances. Een Nederlandse auteur die erin slaagt dit zo goed neer te zetten verdient voor mij heel veel eer! Voor mij krijgt Grenzeloos vier sterren.

★★★★
Titel: Grenzeloos
Auteur: Lis Lucassen