Recensie Blingg-serie 3 – Vergis je niet door Wilma Hartman:
Ik heb de boeken achter elkaar gelezen als 1 boek. De Blingg serie bestaat uit vijf boeken en het vertelt het leven van een vriendengroep rond Sophie en Gwen. Twee zussen die samen een kledingzaak Blingg runnen. Vandaar ook de titel. De doelgroep New Adult. Compleet nieuw voor mij maar duidelijk geschikt voor 20 plus. Het nadeel is de vele seks, te veel naar mijn smaak, maar het positieve is dat er wel normen en waarden in voorkomen. Bepaald gedrag heeft gevolgen en dat komt wel naar voren in deze boeken. Het was voor mij te veel, de eerste drie delen vond ik prima, de delen daarna vond ik wat tegenvallen, kwam misschien doordat ik de serie in een keer las terwijl er natuurlijk tijd tussen heeft gezeten (tussen de boeken) wat betreft de datum van verschijnen en misschien omdat deel 4 in het begin recht deed aan de ervaring die ik zelf had maar het eind te makkelijk werd afgerond en te mooi gemaakt zou ik haast zeggen.

Blingg serie Deel 3 Vergis je niet – Miranda Hillers
In de Blingg serie volgen we het leven van Gwen en Sophie die een eigen kledingwinkel runnen genaamd Blingg. Deel 3 staat geheel in het teken van de bruiloft van Sophie en Frederick. Maar Sophie heeft ook een beste vriend Rens. Hij is haar steun en toeverlaat en als er iets is gaat ze naar Rens toe. Ze hebben heel wat samen meegemaakt maar kunnen (of willen) geen relatie meer hebben, ze willen nu alleen nog goede vrienden zijn. Ook in dit deel zorgt dat voor de nodige verwikkelingen. Hoe vat Rens het op dat Sophie gaat trouwen? Wie is Anna? Worden er de juiste keuzes gemaakt? Vergis je je niet door met Frederick te trouwen? Het is lastig om veel over dit deel te zeggen, omdat dat de verrassing en spanning van dit deel weg zou nemen. Ik vond dit ook het minste deel, te veel uitgekauwd na de eerste twee delen. Er wordt veel verwezen naar de eerste twee delen en ja die had ik dus al gelezen. De grote verrassing aan het eind had ik al aan zien komen aan het eind van het eerste deel. Jammer vond ik ook dat dit boek anders in elkaar zat qua opbouw dan de andere twee delen. In dit geval krijg je afwisselend een hoofdstuk vanuit Sophie te lezen en een hoofdstuk vanuit Frederick gezien, om en om. Jammer om daar nu mee te beginnen en niet de stijl van deel 1 en 2 vast te houden. Een realistische wending in het verhaal is dat de jongeren hun losbandige levensstijl niet ongestraft kunnen volhouden, ze ondervinden er de consequenties van. Ik was blij dat hiermee een stukje echtheid in het verhaal werd gebracht. Verder een lekker makkelijk te lezen boek voor tijdens een vakantie bijvoorbeeld, daarom 3 sterren.

★★★
Titel: Vergis je niet | Leesfragment | Auteur: Miranda Hillers | Uitgeverij: MH Books | Categorie: New Adult | Uitvoering: paperback / e-book | pagina’s | ISBN13: 9789082580686 | Verkrijgbaar sinds: augustus |Recensent: Wilma Hartman | Datum recensie: 29-9-2018 | Prijs: €18,95 | Bestellen