Recensie Blingg-serie 3 – Vergis je niet door Fany van Hemelen:
Vergis je niet is de afsluiting van de liefdesperikelen van Sophie.
Eindelijk kiezen Sophie en Frederick voor elkaar of komt er iets tussen hun liefde?

Dit is het derde deel in de New Adult serie Blingg van Miranda Hillers. Het grote verschil met YA is dat NA gaat over hoofdpersonages met een leeftijd van 20-25 jaar en hun avonturen op school, werk en hun privéleven met soms moeilijke ervaringen. Wat onmiddellijk opvalt in dit genre is het gebruik van erotiek in de boeken.

Voor deze recensies las ik, net zoals mijn collega-recensent Wilma, de Blingg serie in één ruk uit. Eigenlijk is het beter om deze serie gedoseerd te lezen, nu kreeg ik na een tijdje een déjà-vu van: “Ja dit is weer van hetzelfde.” Hoewel dit een onterecht idee is, omdat elk deel wel een eigen verhaallijn heeft.

Sophie is veranderd en voelt zich zekerder nu Freddie haar geheim kent. Eerst was ze vrijgevochten en eigenzinnig. Bij de start van haar prille verliefdheid werd ze een twijfelaar en bleek ze naïef en nu lijkt ze eindelijk echt voor haar “ Scattie” ( Freddie) te gaan kiezen. Toch gebeuren er weer allerlei dingen waardoor de alarmbellen gaan rinkelen. Blingg wordt uitgebreid en Rens wordt Sophie haar nieuwe buurman. Haar “fietsenmakertje” beseft dat hij meer wil van Sophie dan alleen haar beste vriend zijn. Tijdens het foute moment komen de ware gevoelens van hem naar boven en is er nog een spelbreker. Kan Freddie zijn jaloezie te baas of loopt dit fout af? Misschien is hij ook wel volwassener geworden? Sophie kiest uiteindelijk en iemand blijft gekwetst achter.

In dit deel worden de jongeren geconfronteerd met moeilijke keuzes en hoe complex het leven soms kan zijn. Hun leven wordt meer uitgestippeld en iedereen zet stappen in hun relaties. Vergis je niet is de afsluiting van de avonturen van Sophie, Frederick en Rens. We ontmoeten nieuwe personages en ontdekken aan het einde dat de serie, gelukkig,nog verder gaat.

Dit is de heerlijke, maar soms ook clichématige afsluiting van de avonturen van Sophie. Net zoals in de vorige delen heb ik genoten van de leuke avonturen van de vrienden, maar aan het einde van deze delen over Sophie voelde ik een lichte teleurstelling. Bij de start vond ik dit een frisse en moderne serie die anders durfde te zijn. Jammer genoeg werden naargelang de boeken verder gingen de relaties eerder voorspelbaar. Begrijp me niet verkeerd, ik vond de boeken erg leuk en misschien willen de andere lezers net deze herkenning vinden in deze verhalen. Toch had ik de reeks nog beter gevonden als er meer aandacht was geweest voor een origineel en minder voorspelbaar einde van de liefdesperikelen van Sophie. De Blingg-serie is vermakelijk en sensueel leesvoer maar het had iets minder cliché gemogen. Misschien dat de twee volgende delen nog een andere kant op gaan en weer meer prikkelen.Ik kijk er alvast naar uit !

★★★
Titel: Blingg-serie 3 – Vergis je niet | Auteur: Miranda Hillers | Uitgeverij: Mh Books | Categorie: New Adult | Uitvoering: paperback | 295 pagina’s| ISBN13: 9789082580662
| Verkrijgbaar sinds: augustus 2017 |Recensent: Fany van Hemelen | Datum recensie: 4-10-2018 | Prijs: €18,95 | Bestellen