Recensie Op zoek naar Torrie door Astrid Langeveld:
Trenke Riksten-Unsworth is in 1974 geboren in Dover, Engeland. Vanaf haar eerste jaar groeide ze op in Dokkum. Ze is getrouwd en heeft 3 kinderen. Het hele gezin is gediagnosticeerd met een vorm van autisme, hierover heeft ze ook boeken geschreven. Ze schrijft voornamelijk AVI-boeken met verschillende niveaus. Als je wat meer van haar wilt weten kijk dan eens op http://www.trenke.nl. Ze is echt heel open en ze verteld haar hele levensverhaal tot hobby’s aan toe.
Het boek gaat over Bas de boktor die op een dag wakker wordt met een vreemd gevoel in zijn buik. Zijn zus Torrie ligt niet op haar slaapplek. Bas gaat eerst nog iets met zijn broer Bokkie eten, maar daarna is Torrie er nog steeds niet. De twee broers gaan naar haar op zoek. Ze zoeken erg lang, maar vinden hun zus nergens. Dan vertelt hun vriend Mees waar Torrie is. Het gaat niet goed met haar. Ze ligt in een heel diep gat en is gewond. Lukt het Bas en Bokkie om haar te redden?

De titel past perfect bij het verhaal. Je weet direct waar het boek over gaat. De cover is erg mooi. Zo kunnen de kinderen meteen zien dat de hoofdpersonen dieren zijn.
Het boek is geschikt voor beginnende lezers, AVI-E3. De teksten zijn precies goed en naast elke bladzijde is een grote tekening in kleur. Ik vind het een erg leuk detail dat het bladzijde nummer onderaan in een groen blaadje staat. Je leest eerst het verhaal en daarna worden de dieren er een voor een uitgelicht wat het voor dier is en daarnaast worden er een paar kenmerken van het dier. Dit is erg leuk gedaan, want naast het verhaal leer je dus ook nog wat over enkele dieren. Het verhaal is niet te spannend en het is erg leuk om te lezen hoe de dieren elkaar helpen.

Dit boek vind ik echt een aanrader voor de beginnende lezer. Ik geef het 5 sterren!

★★★★★
Titel: Op zoek naar Torrie | Leesfragment | Auteur: Trenke Riksten-Unsworth |Illustrator: Kelly van Dijk | Droomvallei Uitgeverij | Categorie: zelfstandig lezen | AVI- E3 | Uitvoering: hardcover | 48 pagina’s | ISBN13: 9789491886362| Verkrijgbaar sinds: maart 2016 |Recensent: Astrid Langeveld | Datum recensie: 6-10-2018 | Prijs: €14,95 | Bestellen