Recensie nijntje en nina XL editie door Sandra Hutchison:
Speciaal voor de Kinderboekenweek is er nu van nijntje en nina een XL-editie uitgebracht. Nu passen veel van de titels over dit lieve konijntje en haar vriendjes wel bij het thema van de Kinderboekenweek 2018: Vriendschap- Kom erbij. Zoals bijvoorbeeld de schattige boekjes: boris en barbara en hangoor. Maar deze mooie XL-editie is toch wel extra bijzonder.

Nina is een vriendinnetje van nijntje, maar zij woont heel ver weg. Ze kunnen daarom niet samen spelen, maar ze schrijven wel vaak brieven naar elkaar. Dan komt er een brief waarin nina laat weten dat ze naar nijntje toekomt. Nijntje gaat haar samen met papa en mama van het vliegveld halen. Nu heeft nijntje haar vriendin gezellig dicht bij haar. Ze eten samen, spelen samen en slapen op een kamer. En morgen? Doen ze alles gewoon nog een keer lekker over.

Nijntje en nina is een prachtig en kleurrijk prentenboek. Het staat vol met de vertrouwde en op het eerste oog simpele tekeningen van Dick Bruna. Paginagrote afbeeldingen, dus dit keer zien we nijntje extra groot! Wereldberoemd en mooie illustraties die direct herkenbaar zijn voor groot en klein! De boekjes over Nijntje gaan al generaties lang mee en terecht, de boeken vervelen nooit. De teksten zijn mooi door hun eenvoud, van alle tijden en volledig op rijm, wat het verhaal des te leuker maakt om voor te lezen. Deze speciale uitvoering is een ideaal formaat voor in de klas. Wat mij betreft zouden ze dan ook alle nijntje boeken wel in dit formaat uit mogen geven. Dan wel naast de handzame nijntje boekjes, want die zijn juist weer ideaal voor thuisgebruik en erg praktisch om mee te nemen.

Nijntje en nina is al een heuse klassieker en laat op eenvoudige wijze zien dat we ondanks dat we er misschien anders uit zien en een andere afkomst hebben dat dit niet hoeft te betekenen dat we niet gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan. Gelukkig is dit gegeven bij kinderen vaak al een vanzelfsprekendheid. Het boek nijntje en nina sluit perfect aan bij het thema van de Kinderboekenweek van 2018: Vriendschap – Kom erbij. Als groot nijntje fan kan ik niet anders dan nijntje en nina XL editie vijf sterren geven.

Tip! Passend bij het boek is de leuke nijntje en nina handpoppenset. Prijs: €13,95| Bestellen

★★★★★
Titel: nijntje en nina XL editie | Auteur: Dick Bruna | Mercis Publishing | Categorie: Kids, Voorleesboeken| Uitvoering: hardcover | Pagina’s: 32 | ISBN13: 9789056477677 | Verkrijgbaar sinds: mei 2018 |Recensent: Sandra Hutchison| Datum recensie: | Prijs: €8,95 | Bestellen