Recensie Isabella Maan gaat naar school door Sandra Hutchison:
Isabella heeft twee heel bijzondere ouders. Haar vader is een mysterieuze vampier en haar moeder een lieve roze fee. Haar babyzusje en Isabella zijn van alle twee een beetje, half vampier en half fee. Isabella dacht dat ze zo uniek was dat ze niet naar school hoefde, maar haar ouders denken daar anders over. Maar welke school gaat het worden? Kiest Isabella voor de nachtelijke vampierschool of wordt het toch de magische school voor feeën?

De in Engeland wonende Harriet Muncaster schreef en illustreerde al een hele reeks boeken over Het unieke meisje Isabella Maan. Een leuke serie waar waarschijnlijk vooral meisjes vanaf een jaar of zeven zich prima in kunnen vinden. De boekjes zijn inmiddels al in ruim 27 landen verkrijgbaar. Het zijn dan ook fijne verhalen, voor jonge lezers om zelfstandig te lezen. Eén leuk bedachte serie over een charmant meisje vol magie en grappige elementen.

Illustrator: Harriet Muncaster

Het verhaal Isabella gaat naar school is goed te volgen en omdat de woordkeuze redelijk eenvoudig is gehouden leest het ook vrij makkelijk weg. Hier en daar misschien een nieuw woord, maar dat moet kunnen. Zo blijf je leren! De jonge lezers zullen vermoedelijk erg gecharmeerd zijn van Isabella’s rozige knuffelkonijn, dat dankzij de toverkunsten van haar feeënmoeder tot leven is gewekt. Het konijn volgt Isabella overal mee naar toe. Maar er zitten ook genoeg spannende of zelfs stoere elementen in het verhaal. Denk daarbij vooral aan de vampierschool, de vleermuizen en de vampiervader.
Een goed verhaal over vriendschap, keuzes maken en jezelf blijven. Dit alles verpakt in een mooi rijk geïllustreerde hardcover. Waarbij vooral de combinatie van roze, zwart en glitter direct opvalt, een leuke knipoog naar het meisje Isabella.

Isabella gaat naar school is een fantasierijk verhaal vol leuke personages dat in het boek aangevuld wordt door vertederend mooie illustraties. Een fijn kwalitatief goed boek voor kinderen vanaf een jaar of zeven jaar om zelfstandig te lezen. Zeker ook een vermakelijk boek om aan de ietwat jongere kinderen uit voor te lezen. Veel belovend eerste deel!

★★★★
Titel: Isabella Maan- Isabella gaat naar school | originele titel: Isadora Moon Goes to School | Auteur & Illustrator: Harriet Muncaster | Uitgeverij: Bloann Junior – Ballon Media | Categorie: Kids, Sprookjes, Mythen & Fantasie | Leeftijd: 7+ | Uitvoering: hardcover | 128 pagina’s | ISBN13: 9789463076746 | Verkrijgbaar sinds: november 2016 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 20-10-2018 | Prijs: €9,99 | Bestellen