Recensie Elmers wandeling door Hannie van Grol:
Elmers wandeling is alweer de 22e vertaling in de reeks over Elmer, de kleurtjesolifant. Deze olifant maakt de meest grappige en fantasierijke dingen mee in zijn leven.
In dit boek is Elmer onderweg en daar ziet hij de prachtigste dieren, bloemen, beestjes en andere grappige dingen. Hij wil zijn omgeving daarop attent maken, maar niemand heeft tijd voor hem om samen te genieten van al dit moois. Iedereen is druk met zijn eigen leven en heeft geen oog voor de schoonheid van de natuur en de kleine wondertjes die iedere dag plaatsvinden. Dan ontmoet Elmer zijn neef Wilbur die rustig staat te wachten tot de avond valt. Elmer sluit zich bij hem aan en samen zien ze hoe het steeds donkerder wordt en de hemel vol met sterren komt te staan.

Voor in het boek staat een gedicht van William Henry Davies over altijd maar bezig zijn met de dag van morgen en daardoor zoveel prachtige dingen in het nu missen. Dit gedicht illustreert heel mooi waar het boekje over gaat. Over illustraties gesproken, die sluiten heel goed aan bij de belevingswereld van het kind. Er zijn prachtige kleuren gebruikt en heel herkenbare tekeningen die kinderen enorm aanspreken. Het is niet voor niks dat er al zoveel verhalen over Elmer verschenen zijn. Kinderen genieten ervan en krijgen geen genoeg van de mooi vormgegeven prenten en de verhalen erbij.

★★★★★
Titel: Elmers wandeling | Auteur en Illustrator: David McKee | Uitgeverij van Goor| Categorie: Kids, Prentenboeken | Uitvoering: hardcover | Pagina’s: | ISBN13: 9789000362349 | Verkrijgbaar sinds: augustus 2018 |Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 3-10-2018| Prijs: €14,50 | Bestellen