Recensie De dood heeft blauwe ogen door Yvonne Hoogendijk:
Hannah van Dijk is 15 jaar en heeft in haar ogen strenge ouders. Vooral de band met haar moeder is daardoor slecht. Als er een schuurfeest komt waar DJ Xander draait wil ze er absoluut naar toe. Ze is zoals veel meisjes stapelverliefd op hem. Hannah vraagt aan haar ouders toestemming om die avond naar een verjaardagsfeestje van een klasgenoot te gaan. Haar vader vindt het goed dat ze samen met haar beste vriendin Ilse ernaartoe gaat. Hannah is daarna niet thuisgekomen…

Het huwelijk van haar ouders Jan en Martine vertoont scheurtjes die door de vermissing nog groter worden. Martine trekt zich met migraine terug in de slaapkamer en al snel blijkt dat zij geheimen heeft. Jan gaat Hannah zoeken maar vindt haar niet en gaat naar de politie om de vermissing te melden. Loes de Koning gaat de zaak onderzoeken, zij is pas benoemd tot familierechercheur. Ze wordt tegengewerkt door haar chef en ook doet haar naaste collega vreemd. Ze is echter vastbesloten om de zaak op te lossen.

Ik heb het E-book gelezen, jammer is dat je de cover dan niet in kleur te zien krijgt. Door de grijstinten is de naam van de schrijfster slecht te lezen. De schrijfstijl is prettig, de hoofdstukken zijn kort. Je leest vanuit de diverse standpunten van alle personages. Zo krijg je een overzichtelijk beeld en blijft er spanning in het verhaal. Het is een thriller met actuele thema’s zoals verkrachting, leugens, misbruik, wraak. Ook wordt de band tussen vader en dochter goed beschreven. De gruwelijke gebeurtenissen zijn beeldend beschreven.

Voor rechercheur Loes de Koning heb ik een zwak gekregen en het zou fijn zijn als Karin Hazendonk meer boeken met haar als hoofdpersoon schrijft.
Deze thriller is een aanrader. 4,5 sterren!

★★★★