Auteur Niccolo Ammaniti

Standaard

De Italiaanse schrijver Niccolò Ammaniti, werd in 1966 geboren in Rome. Hij maakte deel uit van de ‘giovani cannibali’, de ‘jonge kannibalen’, een schrijversgroep van relatief jonge Italiaanse auteurs die een nieuw soort literatuur schreef: ruig, gewelddadig en conventieloos en is de auteur van de bestsellers: Ik haal je op, ik neem je mee (meer dan 300.000 exemplaren verkocht in Nederland),, Ik ben niet bang (160.000 exemplaren verkocht) en Zo God het wil. Daarnaast schreef hij o.a. Het laatste oudejaar van de mensheid, Laat het feest beginnen!, Ik en jij en Een delicaat moment. Zijn werk verschijnt in 44 landen en meerdere van zijn boeken zijn succesvol verfilmd

‘Ammaniti’s schrijfstijl heeft zoveel flair dat je soms haast vergeet hoe ontzettend knap het is wat je leest’ – CJP Magazine

‘Er is geen schrijver van wiens werk ik zo geniet als van Niccolò Ammaniti’ – Kluun

‘Ammaniti is mijn idool, zijn karakters mijn helden. Al zijn ze soms nog zo slecht, ik ben van ze gaan houden’ – Saskia Noort

‘Er zijn schrijvers van wie geen enkel boek teleurstelt. Schrijvers van wie je het jammer vindt dat je elke keer weer twee of drie jaar moet wachten totdat hun nieuwe boek uitkomt. Zo’n schrijver is Niccolò Ammaniti’ – Herman Koch

                 

(Bronnen: Wikipedia, Hebban, Lewbowski Publishers)

Geef een reactie

